Haluaisin tietää luonnonkosmetiikasta: historia nykypäivän tuotekehittely teollisuus suomessa ympäristövaikutukset

Kysytty

haluaisin tietää luonnonkosmetiikasta:

historia
nykypäivän tuotekehittely
teollisuus suomessa
ympäristövaikutukset

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luonnonkosmetiikan historiasta saat tietoa vaikkapa alla mainituista kirjoista:

- Kerro kerro kuvastin : kauneudenhoidon käsikirja / Una Nuotio
- Mansimarjasta punapuolaan : marjakasvien kulttuurihistoriaa / Hannele Klemettilä & Laura Jaakola

Pro luonnonkosmetiikka ry:n sivuilta löytyy tietoa alan toimijoista ja tuotemerkeistä. Suuri osa toimijoista on vain maahantuojia. Suomessa valmistettavia merkkejä on vain muutama. Sivustolta löytyy tietoa myös luonnonkosmetiikan kriteereistä ja sertifioinnista, ja sitä kautta myös ympäristövaikutuksista. Pelkästään luonnonkosmetiikan ympäristövaikutuksista ei löytynyt tutkittua tietoa.

http://www.luonnonkosmetiikka.fi/