Haluaisin tietää kuka on kuvittanut Jules Vernen Sukelluslaivalla maapallon ympäri-teoksen (1976). Yhdessä piirroksista (s. 39) on sivun alalaidassa…

Kysytty

Haluaisin tietää kuka on kuvittanut Jules Vernen Sukelluslaivalla maapallon ympäri-teoksen (1976). Yhdessä piirroksista (s. 39) on sivun alalaidassa taiteilijan nimikirjoitus, mutta siitä on vaikea saada selvää eikä netistä löydy tietoa, kun sitä yrittää hakea. Kukahan tämä henkilö mahtaa olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lastenkirjainstituutin Onnet-tietokannan mukaan Jules Vernen teoksen Sukelluslaivalla maapallon ympäri on kuvittanut Ola Fogelberg. Teoksesta on otettu useampi uusintapainos ja O. A. Joutsenen suomentamassa ja sittemmin Marta Tynnin lyhentäen suomentamassa versiossa on käytetty Ola Fogelbergin kuvitusta.

https://prettylib.erikoiskirjastot.fi/snki/koko.htm