Haluaisin tietää kuinka jatkuu runo " Mummoni kerran kertoi mulle, kerron nyt sen salaisuuden sulle. Meidän keittiön uunin päällä on tonttu, joka on asunut…

Kysytty

haluaisin tietää kuinka jatkuu runo " Mummoni kerran kertoi mulle, kerron nyt sen salaisuuden sulle. Meidän keittiön uunin päällä on tonttu, joka on asunut siellä jo kauan, ainakin 100 vuotta, niin sanoi mummo ja siihen voi luottaa.........." ja kuka on kirjoittaja

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vielä emme ole löytäneet vastausta kysymykseenne, mutta jatkamme etsimistä edelleen.

Kuusankosken kaupunginkirjaston ylläpitämä runotietokanta ei antanut tulosta etsiessäni runoa sen alkusanoilla tai niillä asiasanoilla, jotka päättelin runon alkupätkän perusteella.

Olen käynyt läpi jouluaiheisia runoteoksia, mm. 'Lapsuuden joulu 1 ja 2' sekä Tuula Simolan toimittaman teoksen 'Joulu ihanin'. Lisäksi olen selaillut varastossa olevia alakoulujen lukemistoja eri vuosilta.

Kyseessä voi olla jonkun vähemmän tunnetun kirjailijan runo, joka on esimerkiksi julkaistu jossain joululehdessä tms.

Kansalliskirjastostoomme (Unioninkadulla)on talletettu kaikki aineisto, mitä Suomessa on julkaistu. En osaa kuitenkaan sanoa, millaiset mahdollisuudet heillä on selvittää runoja alkusanojen perusteella. Jatkamme asian selvittämistä.