Haluaisin tietää keskiajan mystiikasta ja magiasta. (Minkälaista mystiikka/ magiaa silloin ilmeni jne?)

Kysytty

Haluaisin tietää keskiajan mystiikasta
ja magiasta. (Minkälaista mystiikka/
magiaa silloin ilmeni jne?)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia ehdotuksia aiheesta keskiajan magia ja mystiikka:

LE ROY LADURIE, Emmanuel: Montaillou ; ranskalainen kylä 1294-1324. Otava, 1984.
mm. sivut 285-298 ja 324-335.
(Kappaleet Luonto, magia ja pelastus sekä Magia ja tuonpuoleinen maailma)
NOIDAT ja noituus. Lademann, 1991. Sarja: Mystiikan maailma s. 40-95
(Kauhistuttavat noitavainot)
SETÄLÄ, Päivi: Keskiajan nainen. Otava, 1996. s. 249- 265.
(Taikuus, noituus, uskonto)