Otsikko
Haluaisin tietää kahden runon julkaisuteokset. 1. Uuno Kailas; Raja railoa aukeaa... vuodelta 1931 2. Pekka Kejonen; Metsän ja kaupungin raja on meissä, ei…

Kysytty

Haluaisin tietää kahden runon julkaisuteokset.

1. Uuno Kailas; Raja railoa aukeaa... vuodelta 1931
2. Pekka Kejonen; Metsän ja kaupungin raja on meissä, ei maisemassa

Osaisiko joku sanoa, missä teoksissa nämä runot on julkaistu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uuni Kailaan runo ”Rajalla” (alkaa sanoilla ”Raja railona aukeaa”) on julkaistu hänen runokokoelmassaan ”Uni ja kuolema” (WSOY, 1931). Kokoelma on saatavilla sähköisessä muodossa Euroopan Gutenberg-projektista osoitteesta http://www.pgeu.net/dirs/pge/pge05/100006/e100006.txt, koska Kailaan kuolemasta on kulunut yli 70 vuotta ja teos on siten tekijänoikeuksien rajoituksista vapaa.

Pekka Kejosen runo ”Metsän ja kaupungin raja” löytyy kokoelmasta ”Suruttoman saattohoito” (WSOY, 2005).