Haluaisin tiedustella voiko toisen kunnan kirjastokortilla laineta toiselta paikkakunnalta? Omistan itse Iitin kunnankirjaston kirjastokortin mutta pystynkö…

Kysytty

Hei!
Haluaisin tiedustella voiko toisen kunnan kirjastokortilla laineta toiselta paikkakunnalta?
Omistan itse Iitin kunnankirjaston kirjastokortin mutta pystynkö tekemään lainauksia samaisella kortilla myös Kouvolan kaupunkinkirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koko Kymenlaakson alueella sama kirjastokortti käy kaikissa yleisissä kirjastoissa. Iitin kirjaston kortilla voi siis aivan hyvin asioida Kouvolan kaupunginkirjastossa.

Myös kirjastoaineiston kuljetus toimii Kymenlaaksossa. Voit tilata kirjan esim. Kouvolasta Iittiin. Tämä maksaa vain varausmaksun verran (1 e aikuisten aineiston osalta). Lainat voi myös palauttaa maksutta toiseen kirjastoon kuin mistä ne on lainattu. Aineiston kuljetuksessa ovat mukana kaikki muut Kymenlaakson yleiset kirjastot paitsi Virolahden ja Miehikkälän kirjastot.