Haluaisin suosituksia viktoriaaniseen aikaan sijoittuvista romaaneista.

Kysytty

Haluaisin suosituksia viktoriaaniseen aikaan sijoittuvista romaaneista.

Verenpunainen, lumivalkoinen (MIchel Faber) on tuttu ja lisäksi kaikki Sarah Watersin tuotannosta myös. Löytyykö mitään muuta vastaavaa?

Vastaus

Vastattu

Julia Quinnin romaanit voisivat olla seuraava luettava sarja. Helmet

Dekkareiden ystävälle voisivat sopia Jessica Fellowesin Mitfordin perheestä kertovat kirjat.

Tällä hetkellä hyvin suosittu kirja on: Tämä kokonainen maailmani / Elizabeth Gilbert ; suomentanut Taina Helkamo.

Vanhempia kirjoja Anhony Trollopen teokset Wikipedia

Nuoremmille Eoin Colferin WARP-kirjat. Helmet

Suomalaisia viktoriaanisen ajan kertomuksia:

Akvarelleja Engelin kaupungista / Jukka Viikilä.

Puuvillatehtaan varjossa / Ann-Christin Antell.

Enni Mustosen Syrjästäkatsojan tarinoita sarja

Kaari Utrion uudemmat romaanit 1800-luvun suomesta

Sara Medbergin kirjat 1870-luvulta

Lisää kirjavinkkejä: Kirjavinkit.fi sekä Kirjasampo.fi

0 ääntä

Kommentit

Julia Quinnin romaanit sijoittuvat pääasiallisesti 1800-luvun alkuun, eli Yrjöjen (George-kuninkaiden) aikaan, Mitford-dekkarit puolestaan sijoittuvat 1920-luvulle, kummatkaan eivät siis ole viktoriaanisia.