Haluaisin suomenkielistä sekä englanninkielistä tietokirjallisuutta kriisistä, sen vaiheista ja kriisistä selviytymisestä. Myös tutkimukset kelpaavat…

Kysytty

Hei!

Haluaisin suomenkielistä sekä englanninkielistä tietokirjallisuutta kriisistä, sen vaiheista ja kriisistä selviytymisestä. Myös tutkimukset kelpaavat. Mielellään noin 5v sisään julkaistuja. Onko ideaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin uusia kirjoja kriiseistä.

- Joustava mieli tukena elämänkriiseissä / Arto Pietikäinen (2017)

- Auttava kohtaaminen II: sielunhoidon menetelmät ja käytäntö / Raili Gothoni (2014)

- Matka valoon: kriisistä voi toipua / Ulla Halttunen, Paula Tähtinen (2014)

- Selviytyjät : kirja elämästä / Teemu Potapoff, Julius Konttinen (2017)

- Ongelmista ratkaisuihin : lyhytterapian perusteet / Tapani Ahola ja Ben Furman (2016)

- Kriisituki : ensiapua onnettomuuksien, katastrofien ja järkyttävien tapahtumien käsittelyyn / Sara Hedrenius, Sara Johansson ; suomentanut Urpu Strellman (2016)

- Kaikki syntyy kriisistä / toimittaneet Jaakko Hämeen-Anttila, Kimmo Katajala, Ari Sihvola, Ilari Hetemäki (2013)

- Natural causes / Barbara Ehrenreich (2018)

Tässä väitöskirja kriisistä.

- Trauma recovery after a school shooting : the role of theory-based psychosocial care and attachment in facilitating recovery / Tuija Turunen (väitöskirja, Tampere University Press 2014 ):

http://tampub.uta.fi/handle/10024/96331

Opinnäytteitä aiheesta löytyy paljonkin. Alla linkki hakuun Finna-hakupalvelusta, joka on tehty hakusanoilla kriisit, valitsemalla kieliksi suomen tai englannin kielen, ajanjaksoksi vuodet 2013-2019, ja aineistotyypiksi opinnäytteet:

https://www.finna.fi/Search/Results?limit=0&filter%5B%5D=%7Elanguage%3A%22eng%22&filter%5B%5D=%7Elanguage%3A%22fin%22&filter%5B%5D=search_daterange_mv%3A%22overlap%7C%5B2013+TO+2019%5D%22&filter%5B%5D=%7Eformat_ext_str_mv%3A%220%2FThesis%2F%22&join=AND&bool0%5B%5D=AND&lookfor0%5B%5D=kriisit&type0%5B%5D=Subject