Haluaisin saada tietoja Propaganda-Aseveljet ry:stä ja sen toiminnasta sodanaikaisten laulukirjojen tuottajana. Onko jossain luetteloa tämän yhdistyksen…

Kysytty

Haluaisin saada tietoja Propaganda-Aseveljet ry:stä ja sen toiminnasta sodanaikaisten laulukirjojen tuottajana. Onko jossain luetteloa tämän yhdistyksen kustantamista kirjoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmeisesti varsin kattavan listauksen Propaganda-Aseveljien julkaisuista saa Finna.fi-hausta merkitsemällä hakuehdoksi kustantaja: Propagenda-Aseveljet. Tässä suora linkki hakutulokseen.

Muuta tietoa Propaganda-Aseveljien toiminnasta löytyy esimerkiksi tältä Wikiwand-sivulta.

Finnasta voi tietysti hakea tuloksia hakusanalla Propaganda-Aseveljet myös muussa funktiossa kuin kustantajana. Jos sanaa käyttää esimerkiksi aiheena, saa tällaisen tuloksen. Jyväskylän yliopiston kirjastosta näyttäisi siis mahdollisesti löytyvän tämä vuosikertomus: Kertomus Propaganda-Aseveljet r.y.:n toiminnasta v. 1942. Voit halutessasi yrittää tilata sen kaukolainaksi omaan lähikirjastoosi. Ohjeet kaukolainapyynnön  tekemiseen löytyvät täältä: https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu .

Jos Finnasta hakee samalla hakusanalla rajaamatta sitä mihinkään tiettyyn funktioon, hakutulos laajenee vielä aika tavalla ja sisältää mm. runsaasti aiheeseen liittyvää kuvamateriaalia.