Haluaisin saada tietoa Isojoen kuntaan/kunnasta muuttaneista henkilöistä vuoden 1952 tammikuusta vuoden 1953 kesäkuuhun asti. Löytyyköhän muuttaneista tietoa …

Kysytty

Haluaisin saada tietoa Isojoen kuntaan/kunnasta muuttaneista henkilöistä vuoden 1952 tammikuusta vuoden 1953 kesäkuuhun asti. Löytyyköhän muuttaneista tietoa "kirkolliset asiat" -kohdasta, jossa on mm. syntyneet, vihityt, kuolleet ja muuttaneet siinä lehdessä, jossa nuo tiedot olisivat? Onko tuota lehteä mikrofilmattu, ja onko sitä (mikrofilmiä) mahdollista tilata esim. Turun maakunta-arkistoon? Jos ei ole mahdollista saada tuota kyseistä lehteä (mikrofilmiä), onko mahdollista tilata nuo tiedot teiltä suoraan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit kysyä tietoja Isojoelta/Isojoelle muuttaneista esimerkiksi Vaasan maakunta-arkistosta. Osana Etelä-Pohjanmaata Isojoki kuuluu Vaasan maakunta-arkiston piiriin, joten he pystyvät todennäköisesti auttamaan sinua löytämään etsimiäsi tietoja. Löydät Vaasan maakunta-arkiston yhteystiedot täältä: http://www.arkisto.fi/fi/yhteystiedot/#vaasa

Maakunta-arkistoista on mahdollista tilata kaukolainoja toiselle paikkakunnalle, kuten toiseen maakunta-arkistoon tai yleiseen kirjastoon. Huomioithan, että kaukolainat ovat maksullisia. Voit lukea lisää maakunta-arkistojen kaukolainakäytännöistä täältä: http://www.arkisto.fi/fi/palvelut/kaukolainaus

Turun kaupunginkirjastolla säilytetään pääasiassa Varsinais-Suomen alueella julkaistuja lehtiä. Tästä syystä meiltä ei löydy esimerkiksi vanhoja Suurpohjan Sanomia, joista saattaisi löytyä etsimiäsi tietoja.

Otathan huomioon, että 100 vuotta ja sitä nuorempia väestörekisteriaineistoja voi olla hankala saada käyttöön. Esimerkiksi 100 vuotta nuorempia kirkonkirjoja tarkastellakseen on haettava määräaikainen käyttölupa. Tästä löytyy lyhyesti tietoa esimerkiksi Suomen Sukututkimusseuran sivuilta: http://www.genealogia.fi/kirkonkirjat