Haluaisin saada jonkinlaisen listan suomenkielisistä kirjoista, jotka käsittelevät lapsen kuolemaa. Lähinnä sellaisia kirjoja, jotka ovat kirjoittaneet…

Kysytty

Haluaisin saada jonkinlaisen listan suomenkielisistä kirjoista, jotka käsittelevät lapsen kuolemaa. Lähinnä sellaisia kirjoja, jotka ovat kirjoittaneet lapsensa menettäneet vanhemmat lapsensa kuolemasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin lapsen kuolemasta kertovia, vanhempien näkökulmasta kirjoitettuja teoksia.

Ervast, Johanna: Jäähyväiset Einolle (Tammi, 2008)
Ervast, Johanna: Jäähyväisten jälkeen : kertomus elämästä lapsen kuoleman jälkeen (Paasilinna, 2009)
Huovinen, Veikko: Pojan kuolema (WSOY, 2007)
Karf, Gösta: Kun elämä pysähtyi : lapseni on poissa (Kirjapaja, 2005)
Rakas lapseni : kertomuksia lapsen kuolemasta (Biofilos, 2008)
Sinua en unohda : lapsensa menettäneet kertovat (Karas-sana, 1999)
Spiik, Karl-Magnus: Isän suru (Mediapinta, 2010)
Thomése, P. F.: Varjolapsi (Otava, 2004)
Vilkka, Leena: Suruvuosi (Biofilos, 2008)
Vilkka, Leena: Viimeinen vuosi (Biofilos, 2007)