Haluaisin saada hakukoneesta ulos listauksen kaikista pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyvistä vironkielisistä äänikirjoista. Miten tällainen haku tehdään?…

Kysytty

Hei! haluaisin saada hakukoneesta ulos listauksen kaikista pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyvistä vironkielisistä äänikirjoista. Miten tällainen haku tehdään?

kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viron kieliset äänikirjat saa helpoiten listattua käyttämällä HelMet-verkkokirjaston tarkennettua hakua.

1) siirry HelMet-verkkokirjastoon (http://www.helmet.fi)
2) Valitse vasemmasta yläkulmasta vaihtoehto "Tarkennettu haku"
3) Kirjoita hakusanaksi * (tähti toimii HelMet-haussa katkaisumerkkinä)
4) Valitse kohdasta Kokoelma vaihtoehto Äänikirjat
5) Valitse kohdasta Kieli vaihtoehto viro
6) Paina painiketta Hae

Tällä hetkellä haku näyttää HelMet-kirjastoissa olevan yhteensä 18 viron kielistä äänikirja nimekettä.