Haluaisin rakennusohjeita kotikäyttöön tarkoitetun kylmäsavustamon rakentamiseen.

Kysytty

Haluaisin rakennusohjeita kotikäyttöön tarkoitetun kylmäsavustamon rakentamiseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Artikkelitietokanta Aleksi antaa asiasanalla savustus aiheesta muutaman viitteen.

Kalansavustusuuni vanhaan tapaan. Metsästys ja kalastus 1996, nro 7, sivut 30-31;
Hidassavustus ikivanha säilöntämenetelmä. Erä 1995, nro 7, sivut 83-85;
Kylmää savua ilman tulta. Erä 1995, nro 7, sivut 78-82;
Savupömpeli sopii sekä kylmä- että kuumasavustamiseen. Kalamies 1995, nro 1, sivu 15

Helsingissä Pääkirjasto ja Rikhardinkadun kirjasto säilyttävät Erä- sekä Metsästys ja kalastus -lehteä. Kalamies -lehteä ei enää vuodelta 1995 säilytetä kaupunginkirjastossa, mutta sitä voi tiedustella Helsingin yliopiston maatalouskirjastosta, osoite Viikinkaari 11 A puh. 708 58028

Pääkaupunkiseudun aineistotietokannasta löytyy kirja Kostiainen Rauno, Kalan savustus--ohjeita kotitarvesavustajille. Saatavuuden voit tarkistaa aineistotietokannasta http://www.libplussa.fi tai soittamalla johonkin pääkaupunkiseudun kirjastoon.