Haluaisin opiskella englantia siten, että kirjoittaisin äänikirjalta (cd-levyltä) puhetta tekstiksi. Tämä olisi ikään kuin saneluharjoitus. Tämä edellyttäisi…

Kysytty

Haluaisin opiskella englantia siten, että kirjoittaisin äänikirjalta (cd-levyltä) puhetta tekstiksi. Tämä olisi ikään kuin saneluharjoitus. Tämä edellyttäisi sitä, että voisin käyttää tietokoneelta jotakin äänentoistojärjestelmää, jossa puhetta voisi hidastaa ja jonka voisi näppärästi keskeyttää esimerkiksi virkkeen lopussa.
1) löytyisikö netistä jotakin opetusohjelmaa (mielellään ilmaista), jossa olisi tällaisia englannin kielen saneluharjoituksia (suht vaativia, jotain yläasteen tai lukion englannin tasoa)?
2) tai millaisia äänentoistojärjestelmiä olisi saatavissa? ja onnistuisiko se, että saisin cd-levyltä siirrettyä tämän äänen siihen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Englanninkielen verkkokursseja löytyy esim. YLE-n sivulta http://oppiminen.yle.fi/englanti (mm. Abitreenit).
Myös Helmet-kirjastojen sivulla on tarjolla kielikursseja, joita pääsee käyttämään kirjautumalla palveluun kirjastokortin numerolla ja pin-koodilla, www.helmet.fi > E-kirjasto > Kielikurssit. Lisäksi Helmet-kirjastoissa on runsaasti lainattavia cd-kielikursseja ja myös englanninkielisiä cd-äänikirjoja.
Joku englanninopettaja osaisi varmaan antaa lisää vinkkejä englannin kielen verkkokursseista ja voisi tuntea paremmin kurssien teknisiä ominaisuuksia.