Haluaisin mahdollisimman paljon tietoja fantasiakirjailija R.A.Salvatoresta. Myös henkilökuva olisi tervetullut.

Kysytty

Haluaisin mahdollisimman paljon tietoja fantasiakirjailija R.A.Salvatoresta. Myös henkilökuva olisi tervetullut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haluaisin mahdollisimman paljon tietoja fantasiakirjailija R.A.Salvatoresta. Myös henkilökuva olisi tervetullut.
Oppilaani pitävät kirjallisuudesta ja kirjailijoista esitelmiä ja haluaisivat enemmän tietoja Salvatoresta .mitä googlesta löytyi
anittajokinen@gmail.com

Tampereen kaupunginkirjastossa ja Vammalan kirjastossa (Vammalan kappale on lainassa) on seuraava teos, jossa on kyseisestä kirjailijasta artikkeli:

86.1203 ULK fin Kirja
ULKOMAISIA fantasiakirjailijoita / toim. Vesa Sisättö ; [... kuvitus: Maija Pitkänen]. - Helsinki : BTJ Kirjastopalvelu, 2003.

Lisäksi Tampereen kaupunginkirjastossa on leikattu lehdissä olleita artikkeleita leikepussiin: se lainattavissa kahdeksi viikoksi.

86 LEH fin Lehtileikkeet
LEHTILEIKKEET : Salvatore, R. A. - [Tampere] : Tampereen kaupunginkirjasto

Vammalan kirjastossa voi tehdä ns. seutulainapyynnön kirjastoomme, jolloin varattu teos lähetetään Vammalan kirjastoon. Seutulainan voi tehdä myös PIKI-verkkokirjastossa (Internetissä: www.tampere.fi/kirjasto/piki/ ), mikäli asiakkaan kirjastokorttiin on liitetty nelinumeroinen tunnusluku. (tunnusluvusta lisää esimerkiksi Internetissä http://www.tampere.fi/kirjasto/salanro.htm). Seutulaina maksaa kaksi €.

Arto-tietokannasta löytyi 25 viitettä – lähinnä kirjallisuusarvosteluja tietyistä kirjoista. Arto-tietokanta on maksullinen ja sitä voi käyttää esimerkiksi Tampereen kaupunginkirjastossa ja Vammalan kirjastossa (ks. esim. http://www.vammala.fi/asukas/kirjasto/tiedonhaku.tmpl)

Artosta löytyneitä artikkeleita:
Hietamäki, Tapio: Fantasiakirjavinkkausta ja roolipelejä. -
Julkaisussa: Virikkeitä . - Helsinki : Suomen nuortenkirjaneuvosto . - ISSN 0787-7412 . 2006 : 2 , s. 22-31.
Alla Artosta kopioitu lista arvostelluista teoksista (se, missä lehdessä kyseinen artikkeli on ollut, pitäisi tarkastaa Arto-tietokannasta)

2 (=Artikkelien määrä) Salvatore, R. A. Arvoitusten saari -
2 Salvatore, R. A. Demoni herää
1 Salvatore, R. A. Demoniapostoli
1 Salvatore, R. A. Demonin henki
1 Salvatore, R. A. Forgotten realms
2 Salvatore, R. A. Hopeavirrat
1 Salvatore, R. A. Kaksi miekkaa
1 Salvatore, R. A. Keihäänkantajan taru 1, Lähimetsässä
1 Salvatore, R. A. Keihäänkantajan taru 2, Lohikäärmeen tikari
1 Salvatore, R. A. Kloonien hyökkäys
1 Salvatore, R. A. Kotimaa
3 Salvatore, R. A. Kristallisauva
1 Salvatore, R. A. Kristallisauvan käskyläinen
1 Salvatore, R. A. Lohikäärmeen tikari
1 Salvatore, R. A. Lohikäärmeensurmaajan paluu
1 Salvatore, R. A. Lähimetsässä
1 Salvatore, R.A. Maailman selkä
1 Salvatore, R. A. Maailmanselkä
1 Salvatore, R. A. Maanpaossa
1 Salvatore, R. A. Metsän varjoissa
1 Salvatore, R. A. Metsästäjän miekat 1, Tuhat örkkiä
2 Salvatore, R. A. Miekkojen meri
1 Salvatore, R. A. Musta haltia

Suomen media-arkiston (Aamulehti-konsernin lehdet) tietokannasta löytyi 25 viitettä R.A. Salvatore- hakutermillä. Tämä ”Aamulehden arkisto” on käytettävissä kirjastomme Internet-päätteillä.

Ebsco-artikkelitietokannasta (Ebsco MasterFile Elite on yleisille kirjastoille suunniteltu artikkelipalvelu josta on haettavissa kokotekstiartikkeleita n. 1200 lehdestä sekä viitetietoa noin 2400 lehdestä. Lehdet ovat englanninkielisiä.), joka on käytettävissä kirjastomme Internet-päätteillä, löytyy 49 artikkelia Salvatoresta. Osa artikkeleista on kokonaan luettavissa ja ne voi lähettää sähköpostilla omaan sähköpostiosoiteeseensa, tulostaa tai tallentaa esim. korpulle tai USB-muistitikulle tms.

Makupalojen linkkikirjastosta (http://www.makupalat.fi/Categories.aspx?classID=f2302129-2aa7-4029-8508…) löytyy myös fantasia- ja tieteiskirjallisuudesta linkkejä!

Googlaamalla olettekin jo varmaan löytäneet seuraavat sivut:
http://www.rasalvatore.com/
http://fi.wikipedia.org/wiki/R._A._Salvatore

Googlen kuvahaulla (http://www.google.fi/imghp?hl=fi&tab=wi&q=) löytää kuvia R.A. Salvatoresta.