Otsikko
Haluaisin lukea uudelleen kirjan, jonka päähenkilöllä on jakautunut mieli. Muistan vain että yksi niistä oli jänis ja toinen vastasyntynyt vauva. Luin kirjan…

Kysytty

Haluaisin lukea uudelleen kirjan, jonka päähenkilöllä on jakautunut mieli. Muistan vain että yksi niistä oli jänis ja toinen vastasyntynyt vauva. Luin kirjan Turussa 90-luvulla. Muistaako kukaan mikä kirja kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja saattaisi olla Truddi Chasen Jänis ulvoo : Truddi Chasen 92 sivupersoonaa (Otava, 1988).

"Menestyvä liikenainen Truddi Chase on insestin uhri. Tämä kirja kertoo hänen elämänsä tarinan sellaisena kuin se kasvoi esiin psykoterapian aikana.
Terapian tulokset yllättivät täysin niin monia kokeneen tohtori Robert A. Phillipsin kuin hänen tutkijakumppaninsa. Paljastui että Truddi Chase oli multippelipersoonallisuus, jossa vaikutti samanaikaisesti 92 eri persoonaa.
Nämä täysin itsenäisesti toimivat sivupersoonat olivat syntyneet suojelemaan ja puolustamaan häntä, kun lapsuuden ja nuoruuden traumaattiset kokemukset olivat mennä yli hänen voimavarojensa. Psykoterapian aikana sivupersoonat saivat kosketuksen toisiinsa ja päättivät yhdessä kirjoittaa tämän kirjan."