Haluaisin lukea kirjan nuoren kasvamisesta aikuiseksi 80- ja 90-luvun Helsingissä. Mitä suosittelisitte tähän?

Kysytty

Haluaisin lukea kirjan nuoren kasvamisesta aikuiseksi 80- ja 90-luvun Helsingissä. Mitä suosittelisitte tähän?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoitin HelMet-hakuun seuraavan rimpsun: 1980-luku aikuistuminen Helsinki. Arvasin (toivottavasti oikein) että etsitään suomenkielisiä teoksia. Vastaukseksi tuli seuraavia kaunokirjoja: Lähiöoksennus, Betoniyö, Älä käy yöhön yksin, Tytöt. Tietokirjoja (vähän eri hakusanoilla piti näitä etsiä): City on sinun : kuinka uusi kaupunkikulttuuri tuli Helsinkiin, Hip-hoppareita, lähiöläisiä ja kultturelleja : nuorisoryhmistä 80-luvun lopun Helsingissä / Jaana Lähteenmaa. 1990-lukua koskeva kaunoteosten haku ei tuottanut vastauksia samalla haulla kuin 1980-lukuun liittyvä haku. Kokeilin sitten hakua 1990-luku nuoret Helsinki ja sain seuraavia kaunokirjoja: Tom Tom Tom, Jalkapallotaivas, Lucky Dan. Tietokirjat: City on sinun : kuinka uusi kaupunkikulttuuri tuli Helsinkiin, Stadin nuoret / kuvamateriaalin koonneet Stefan Bremer ja Jouko Lehtola. Toivottavasti näistä löytyy tarvitsemanne teokset, lisätietoja saa netistä http://www.helmet.fi tai kirjastosta.