Haluaisin lukea kaunokirjallisuutta, joissa käsitellään polyamorisia suhteita. Esimerkkejä etsimäni kaltaisista kirjoista ovat Tytti Parraksen Rakkaat ja Anja…

Kysytty

Haluaisin lukea kaunokirjallisuutta, joissa käsitellään polyamorisia suhteita. Esimerkkejä etsimäni kaltaisista kirjoista ovat Tytti Parraksen Rakkaat ja Anja Meulenbeltin Aamulaulu - molemmat 1980-luvulta. Kirjailijat itse eivät käytä sanaa polyamoria, mutta kyse on siis useista samanaikaisista rakkaussuhteista niin, että kaikki osapuolet ovat tietoisia toisistaan. Entä onko aihetta käsitelty uudemmassa ja ajallisesti 2000-luvulle sijoittuvassa kaunokirjallisuudessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä kollegoiden avulla koottua listaa:

Päivi Alasalmi: Jokioisten kesäleiri (novelli, löytyy kokoelmasta Koirapäinen pyöveli)
Allende, Isabel: Eva Lunan rakkaudet
Cunningham, Michael: Koti maailman laidalla
Heinlein, Robert A.: Kuu on julma, Kissa muurin läpi (sekä suomentamattomat Stranger in the strange land ja Time enough for love)
Kuivaniemi, Mirja: Hinta
Levo, Tuula: Neiti Soldan
Roche, Henri-Pierre: Jules ja Jim

Lisää englanninkielisiä romaaneja löytyy esim. osoitteesta
http://www.faqs.org/faqs/polyamory/culture/.