Haluaisin lukea jotain lapsen leikin psykologisesta ymmärtämisestä. Saa olla maallikoille kirjoitettu mutta saa sisältää myös ammattilastekstiä. Voitteko…

Kysytty

Haluaisin lukea jotain lapsen leikin psykologisesta ymmärtämisestä. Saa olla maallikoille kirjoitettu mutta saa sisältää myös ammattilastekstiä. Voitteko suositella jotain kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ohessa on pitkähkö lista aiheeseen liittyvää materiaalia.
Kuten huomaat, osa kirjoista on hieman vanhempaa.
Toivottavasti näistä löytyy sopivaa aineistoa.

Riihonen, Eeva
Lapsi ja lelu / Eeva Riihonen ; piirrokset: Maria Munsterhjelm-Linko
Helsinki : Tammi, 1991
Isbn: 951-30-9827-3 (sid.)

Sinkkonen, Jari
Mitä lapsi tarvitsee hyvään kasvuun / Jari Sinkkonen
2. p. 2008
Isbn: 978-951-0-33883-4 (sid.)

Helenius, Aili
Leikin kehitys varhaislapsuudessa
Helsinki : Kirjayhtymä, 1993
Isbn: 951-26-3695-6 (nid.)

Dannecker, Elke
Vahvoja leikkejä vahvoille lapsille : itsetuntoa vahvistavia leikkejä
Isbn: 951-627-468-4 (nid.)

Hintikka, Maija
Leikistä totta : omaehtoisen leikin merkitys / Maija Hintikka, Aili Helenius,Leena Vähänen
Helsinki : Tammi, 2004 (Hämeenlinna : Karisto)
Isbn: 951-26-5075-4 (nid.)

Karlsson, Liisa
Sadutus : avain osallistavaan toimintakulttuuriin / Liisa Karlsson ;
Jyväskylä : PS-kustannus, 2005 (Keuruu : Otava)
Isbn: 952-451-112-6 (nid.)

Autio, Tuire
Liiku ja leiki : motorisia perusharjoitteita lapsille / Tuire Autio ; [kirjoittajat: Tuire Autio, Pirjo Nenonen, Liisa Louhiala 5. p.
VK-kustannus, 2007
Isbn: 978-951-9147-53-6 (nid.)

Lapsen arki on leikkiä : ensiaskeleet 0-3-vuotiaan maailmaan / Mari Kahri [toimittaja] ; [kirjoittajat Mari Kahri, Jari Sinkkonen, Pirkko[Helsinki]:Pienperheyhdistys, 2001
Isbn: 951-98826-0-x (nid.)

Lapsen arki on leikkiä. II : 3-6-vuotiaat leikin maailmassa /
Pienperheyhdistys, 2003 (Kauhava : Kauhavan kirjap.)
Isbn: 951-98826-1-8 (nid.)

Einon, Dorothy
Luova lapsi :. kannusta lasta käyttämään luontaisia lahjojaan ja löytämään luovuuden monet muodot
Hämeenlinna : Karisto, 2003
Isbn: 951-23-4414-9 (sid.)

Karppinen, Seija
Taiteen ja leikin lumous : 4-8-vuotiaiden lasten taito- ja taidekasvatus / Seija Karppinen, Arja Puurula ja Inkeri Ruokonen
Helsinki : Finn lectura, 2001
Isbn: 951-792-106-3 (nid.)

Hiitola, Briitta
Parantava leikki / Briitta Hiitola
Helsinki : Tammi, 2000
Isbn: 951-26-4400-2 (nid.)

Torén, Bellita
Käsi nuken sydämellä : käsinukke pedagogisena välineenä
Helsinki : Tammi, 2000
Isbn: 951-26-4530-0 (nid.)

Bartl, Almuth
Lyömättömät leikit : leikkejä vihaa ja aggressiota vastaan / Almuth Bartl ; Helsinki : Lasten keskus, 2000
Leikkejä kouluun ja lapsiryhmille
Isbn: 951-627-296-7 (nid.)

Vakkuri, Kai
Leikki ja luovuus : näin lisäät luovuutta leikin avulla
Helsinki : BSV kirja, 1999
Isbn: 951-97573-7-6 (sid.)

Anna lapsen leikkiä : kirja leikistä ja lapsilähtöisyydestä / toimittaneet Timo Jantunen, Paula Rönnberg
Jyväskylä : Atena, 1996
Isbn: 951-796-010-7 (sid.)

Piers, Maria W.
Leikin lahja ja sen merkitys lapsen kehitykselle / Maria W. Piers ja Genevieve Millet Landau
Helsingissä [Hki] : Otava, 1982
Isbn: 951-1-06758-3 (sid.)