Haluaisin löytää semmoisen rakkasrunon, jossa on kohta "teen koivunlehdestä kitaran". Runossa saattaa olla myös kohta "rakastan sinua täältä tuonne asti"…

Kysytty

Haluaisin löytää semmoisen rakkasrunon, jossa on kohta "teen koivunlehdestä kitaran". Runossa saattaa olla myös kohta "rakastan sinua täältä tuonne asti". Luulen, että se on, tai runot ovat Jukka Itkosen kirjoittam(i)a. Tunnistatteko, löydättekö?

Vastaus

Vastattu

Kaivattu runo on Jukka Itkosen Myyrän balladi kokoelmasta Be & pop : lastenrunoja ja runotarinoita (Otava, 1997). Se päättyy säkeisiin "Teen koivun lehdestä kitaran / ja laulan: – Rakastakaamme!" "Täältä tuonne asti" runossa ulottuu onkalo, jonka rakastunut myyrä lupaa myyräneidille kaivaa.