Haluaisin löytää lisää tankarunoja. Minulla on Tuomas Anhavan "Oikukas tuuli" ja "Kuuntelen, vieras". Löytyykö muita tankarunoteoksia tai tankarunoja muista…

Kysytty

Haluaisin löytää lisää tankarunoja. Minulla on Tuomas Anhavan "Oikukas tuuli" ja "Kuuntelen, vieras". Löytyykö muita tankarunoteoksia tai tankarunoja muista teoksista? Millä kielillä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on luettelo mainitsemiesi lisäksi löytämistäni japanilaisista tanka- ja haikurunoista:
Japanilaisia runoja, suom. G. J. Ramstedt
Kevään kukat, syksyn kuu, kootut tankarunot, valik. ja suom. Tuomas Anhava.
Kirsikankukkia, suom. Keravuori
Merenheimo, Arto: Perhosensydämiä
Portin Kari J.: Lumikurki, japanilaisia tanka- ja haiku-runoja
Täällä kaukana, kolmas valikoima japanilaisia tankoja, valik. ja suom. Tuomas Anhava.