Haluaisin löytää kirjoja, jotka käsittelevät Pariisin miehitystä toisen maailmansodan aikana (fiktio- ja tietokirjoja). Osaisitteko auttaa?

Kysytty

Hei, haluaisin löytää kirjoja, jotka käsittelevät Pariisin miehitystä toisen maailmansodan aikana (fiktio- ja tietokirjoja). Osaisitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haulla toinen maailmansota Pariisi löytyy Kirjasampo.fi:stä mm. seuraavat

Hassel Sven, Tuhotkaa Pariisi; Petetty armeija; Rumputuli (sotakirjallisuus)
Wallner Michael, Pariisin huhtikuu (rakkausromaanit)
Stiernstedt Marika, Atentaatti Pariisissa (ilmestynyt v. 1944)
Deforges Regine, Sininen polkupyörä; Viettelysten Pariisi; Rakkauden riemukaari (rakkausromaanit)
Patrick Modiano Kehäbulevardit
Orringer Julie, Näkymätön silta

Lisää kaunokirjallisia teoksia, https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/toinen%20maailmansota%20parii…

Myös Helmet.fi:ssä kannattaa hakea noilla sanoilla, https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S%28toinen%20maailmansota%2…

Saat sekä faktaa että fiktiota ja voit tehdä haluamastasi.aineistosta varauksen.

Näin löytyy esimerkiksi muistelmateos Berr Hélène Päiväkirja 1942-1944

Guéhenno Jean Diary of the dark years, 1940-1944 : collaboration, resistance, and daily life in occupied Paris / Jean Guéhenno ; translated and annotated by David Ball. 2016.

Cobb Matthew, Eleven days in August : the liberation of Paris in 1944. 2013.

ja vanhempi teos vuodelta 1966 Collins Larry Joko Pariisi palaa? : Adolf Hitler 25:ntenä elokuuta 1944.