Haluaisin löytää kirjoja, joissa eri ammattialojen edustajat kertovat juttuja työstään. Tarpeisiini sopivat myös esimerkiksi ammattiin sidoksissa olevat…

Kysytty

Haluaisin löytää kirjoja, joissa eri ammattialojen edustajat kertovat juttuja työstään. Tarpeisiini sopivat myös esimerkiksi ammattiin sidoksissa olevat vitsikirjat ja laulut. Muistelen, että Gummeruksen kirjapainossa tehtiin kirja, johon kerättiin henkilöstön juttuja ja letkauksia työstään. Kuinka löytäisin tällaisia teoksia? Voisitteko te vinkata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eri ammateista löytyy kaskukirjoja, esim.koulumaailmasta on kertonut Aino Kontula kirjoissaan Ei eläinkokeita- käyttäkää mopoja! (Ajatus, 2007), Herra Rehtori ( Ajatus, 2009), Opettajan selviytymisopas ( Helsinki-kirjat, 2010) ja Rexi on homo ja opettajat hullui ( ajatus, 2005). Papeista löytyy kirjat Kaskuja Herran huoneesta ( Aikamedia, 2006) ja Papin kaskukirja, toimittanut Risto Ahti ( Kustannus Hilden, 2001). Taksikuskikaskuja kirjassa Kyllä taksikuski tietää ( Nemo, 2006), Soittajakaskuja kirjassa Ei kokolihaa soittajille, toimittanut Janne Kuusinen ( 2004) . Insinöörikaskut ( Insinööriliitto, 1994) ja poliisikaskut Pamppu puhuu: poliisien kootut sattumukset ( Like, 2004) ja urheilutoimittajien sattumuksia kirjassa MM-kisaekstra ( Like, 2005)

Kirjojen saatavuustiedot osoitteessa http://haku.helmet.fi/iii/encore/search?formids=target&suite=def&reserv…

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Teatterin maailmasta löytyy vielä nämä: Bravo! : teatterikaskuja ja -tarinoita ja
Rouva Diiva ja herra Finaali : teatterikaskuja viidessä näytöksessä.

Vanhempia rakennusalan juttuja on kirjassa Mestarismiesten mukana, toim. Olli Niiranen (ilm. 1976)