Haluaisin löytää kirjan, jossa kerrotaan miten suomalainen yhteiskunta pääsi jaloilleen sotien jälkeen. Työllisyys, ruuan säännöstely, yritystoiminta jne. (e7…

Kysytty

Haluaisin löytää kirjan, jossa kerrotaan miten suomalainen yhteiskunta pääsi jaloilleen sotien jälkeen. Työllisyys, ruuan säännöstely, yritystoiminta jne. (e7 niinkään poliittinen ilmasto). Onko tästä olemassa, jotain kirjoja?

Vastaus

Vastattu

Esimerkiksi näissä kirjoissa käsitellään etsimääsi aihetta:

Suomi 1945: rauha, pelko, toivo /Pekka Tuomikoski (toim.) (Gummerus, 2014)

Rauhaton rauha: suomalaiset ja sodan päättyminen 1944-1950 / toimittaneet Ville Kivimäki & Kirsi-Maria Hytönen (Vastapaino, 2015)

Suomi sodan jälkeen: pelon, katkeruuden ja toivon vuodet 1944-1949 / Antero Holmila, Simo Mikkonen (Atena, 2015)

Lisää aineistoa aiheesta voi hakea esimerkiksi hakusanoilla sodanjälkeinen aika, yhteiskuntakehitys, jälleenrakentaminen.

0 ääntä

Kommentit

Aihetta käsitellään paikallisesta näkökulmasta (Turku) teoksessa:
Turku sodasta rauhaan. 2020. ISBN 9789529436064