Haluaisin löytää jonkinnäköistä aineistoa Pauli Aalto-Setälästä. Teen hänestä henkilötutkielmaa, mutta materiaalia tuntuu olevan vaikeaa löytää. Mistä pääsisin…

Kysytty

Haluaisin löytää jonkinnäköistä aineistoa Pauli Aalto-Setälästä. Teen hänestä henkilötutkielmaa, mutta materiaalia tuntuu olevan vaikeaa löytää. Mistä pääsisin alkuun?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen kokoelmatietokannoista ei näytä löytyvän tietoa Pauli Aalto-Setälästä. Useiden kirjastojen käsikirjastokokoelmasta löytyy teos "Kuka 99 - radio- ja tv- hakemisto", josta selviää Aalto-Setälän yhteystiedot ja asema televisiokanava Nelosessa, samat tiedot löytyvät myös Netistä osoitteesta
http//:www.nelonen.fi/info/yrityksesta.htm.

Aaltosen syntymävuosi ja -paikka eivät näistä selviä, sen sijaan osoitteessa
http://www.nelonen.fi/uutiset/info/info.htm on lyhyt juttu Aalto-Setälän urasta. Tarkempia tietoja voit kysyä sähköpostiosoitteesta, joka Nelosella on muotoa etunimi.sukunimi@nelonen.fi (muista korvata ä->a ja ö->o). Haut www-sivuilta tuottivat runsaasti muutakin aineistoa, mutta erityisen informatiiviselta se ei vaikuttanut.

Artikkeleja löytyi paremmin. Seuraavassa on muutaman aiheeseen sopivimmalta vaikuttavan artikkelin viitetietoa, lehdet löytynevät kirjastojen arkistoista. Lisää viitteitä löytyy tarvittaessa esim. Helsingin sanomien verkkosivuilta ja kirjastojen Aleksi-tietokannasta.

Siistonen, Miia: Marjut ja Pauli Aalto-Setälän aikaruljanssi mikro- ja makrotason uutisvirrassa Anna 1997; 15; 10-13.

Snellman, Saska: Valheet ja viettelykset: Nelosen toinen tuleminen Suomen kuvalehti 1997; (81); 42; 32-36.

Romppainen Päivi: Apua sodan kokeneille lapsille Lapsen maailma 1996; (55), 4 ; 37.

Raittila, Pentti: Katastrofista tiedottaminen: uhrin vai yleisön etu? Mielenterveys 1996 ; (35) ; 2 ; 44-48.

Aalto-Setälä, Pauli: Syntymä Kotiliesi 1997 ; 6 ; 16.