Haluaisin löytää jonkin kirjan Akkadin Sargonista. Löysin omatoimisesti vain yleisiä Jokilaaksojen kulttuureita koskevia kirjoja, mutta minua erityisesti…

Kysytty

Hei!

Haluaisin löytää jonkin kirjan Akkadin Sargonista. Löysin omatoimisesti vain yleisiä Jokilaaksojen kulttuureita koskevia kirjoja, mutta minua erityisesti kiinnostaa Sargon Suuri.

Löytyykö mitään vain häntä koskevaa kirjallisuutta suomeksi tai englanniksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet e-kirjastosta, kohdasta tietokannat löydät Frank monihaun.
Kokeilin hakusanaa Sargon kaikkiin yliopiston kirjastoihin ja sain tulokseksi paljon englanninkielistä aineistoa.
Esim. Dietrich, Manfried:The Babylonian correspondence of Sargon and Sennacherib / by Manfried Dietrich ; illustrations edited by Julian Reade. löytyy Kaisa-kirjastosta Helsingistä

Helmet löytää vain mainitsemiasi yleisteoksia.