Haluaisin löytää erään tietyn satukirjan josta mieleen on jäänyt lähinnä kaunis kuvitus (vesiväri?), osaatteko auttaa? Muistan, että tarinassa oli keskeisenä…

Kysytty

Haluaisin löytää erään tietyn satukirjan josta mieleen on jäänyt lähinnä kaunis kuvitus (vesiväri?), osaatteko auttaa?

Muistan, että tarinassa oli keskeisenä karkkikauppa jonka eri karkeista alkoi eri tarina (saattoi olla unessa tapahtuva tarina) ja tyttö joka tarinoissa seikkaili. Yhdessä kuvista oli pitkät tikapuut joilla tavoiteltiin ylähyllyn karkkipurkkia. Pyöreitä karkkeja. Yksi tarinoista liittyi juhlamekon puuttumiseen ja se valmistettiin nurmikosta (kuvassa nurmimekossa oli pieniä sinisiä kukkia).
Kirja ei ollut mikään kovin paksu. Muistaakseni ostettiin joskus 1984-1989 välillä.

Vastaus

Vastattu

Taianomaisiin seikkailuihin vievät pyöreät karkit ja kaunis kuvitus (Jaana Aalto) panevat ajattelemaan Ritva Luostarisen kirjaa Lumottu karkkipurkki (Lasten oma kirjakerho, 1982), vaikka tässä päähenkilö onkin poika (Ville).