Haluaisin lisätietoja 1920-30 luvun asumisesta Suomessa. Eli lähinnä minkätyyppisiä asunnot olivat, millaisia huoneita, huonekkaluja, millainen sisustus…

Kysytty

Hei. Haluaisin lisätietoja 1920-30 luvun asumisesta Suomessa. Eli lähinnä minkätyyppisiä asunnot olivat, millaisia huoneita, huonekkaluja, millainen sisustus tyypillisesti oli. Etenkin lähteet, joissa olisi runsaasti kuvia yksityiskohdista olisivat arvokkaita. Samaten tarvitsisin kuvia ja tietoja saman aikakauden kaupoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla hakutuloksia HelMet-tietokannasta:

http://www.helmet.fi/search~S9*fin/?searchtype=X&searcharg=historia+asu…

Näiden lisäksi ainakin seuraavissa teoksissa on kuvia asunnoista ja huoneklauista 20 ja 30-luvuilta:
Hemma bäst : minnen från barndomshem i Helsingfors / utgivna genom Anna-Maria Åström och Maud Sundman
Helsingfors : Svenska litteratursällskapet i Finland, 1990

Juntikka, Ilse
Pirtinpenkistä makuuhuoneeseen / [teksti: Ilse Juntikka] ; [työryhmä: Ilse Juntikka, Ulla Toppila]
[Oulu] : Pohjois-Pohjanmaan museo, 1993

Arkio, Leena
Rakkaat vanhat huonekasvit : ikkunapuutarhan historiaa Suomessa / Leena Arkio ; [piirrokset: Georg Löwegren & Erik Lindgren .. , L. Larsson .. ]
Helsingissä : Otava, 1993

Miten ennen asuttiin : vanhat rakennukset ja sisustukset / Timo Niiranen ; [piirrokset.. Helena Niirasen]
Julkaisutiedot Helsingissä : Otava, 1981

Sammallahti, Leena
Suomalainen sänky : kansanomaisten vuodekalusteiden historiaa / Leena Sammallahti, Marja-Liisa Lehto
Helsinki : Suomalaisen kirjallisuuden seura, 2006

Leppo, Markus
Talonpoikaistalot : talonpoikaisarkkitehtuurin katoavaa kauneutta = Bondgårdar : bondarkitekturens försvinnande skönhet = Peasant houses : the vanishing beauty of peasant architecture / Markus Leppo
Porvoo : WSOY, 1973

Ranta, Sirkka-Liisa
Tupa / Sirkka-Liisa Ranta, Juhani Seppovaara ; [julkaisija: Talonpoikaiskulttuurisäätiö] ; [piirrokset: Leila Nieminen]
2. painos, 2002
Helsinki : Rakennusalan kustantajat, Kustantajat Sarmala, 2000

Tässä teoksessa myös kauppojen interiöörejä:
Karjalainen perinnekuvasto / toim.: Hannu Sinisalo ; [kirj.: Esa Hassinen..et al.]
[Kuopio] : Kimy-kustannus, 1983

Tässä myymälöitä käsittäviä teoksia Helmet-tietokannasta:
http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=myym%C3%A4l%C3%A4t+historia+su…