Haluaisin lakata pöytäni vanhan näköiseksi, mutta päivittäistä käyttöä kestäväksi. Miten haen tällaista kirjaa? Saattaa olla liian väljä kysymys eli en ole…

Kysytty

Haluaisin lakata pöytäni vanhan näköiseksi, mutta päivittäistä käyttöä kestäväksi. Miten haen tällaista kirjaa? Saattaa olla liian väljä kysymys eli en ole kovinkaan toiveikas vastauksen suhteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan tästä apua? Mainio aihepaketti vanhojen huonekalujen kunnostamisesta ja verhoilusta Helsingin kaupunginkirjaston sivuilla. Tietoa löytyy mm. huonekalujen pintakäsittelyä käsittelevistä kirjoista. Pääset tarkistamaan kirjojen saatavuuden hiiren näpäytyksellä. Mukavia hetkiä puutöiden ja entisöinnin parissa!

http://www.lib.hel.fi/
Aihepakettiarkisto (vasemman reunan valikosta), selaa eteenpäin 23.4.07.
23.4.07: vanhojen huonekalujen kunnostus ja verhoilu

Siellä on lueteltu peruskirjallisuutta:
Perinteinen verhoilu(Opetushallitus 2004)
Näin kunnostat mummolan mööpelit (Tammi 2007)
Kunnosta ja verhoile vanhaa (WSOY 1997
Tunberg, Brita Vanhojen huonekalujen kunnostus (Kirjayhtymä 1991)
Huonekaluja kunnostamaan (Tammi 2002)
Fredlund, Jane Kunnosta itse huonekalusi (Kustannus-Mäkelä 2000).
Verhoilun perusteet(Opetushallitus 2002)