Haluaisin lainata vanhoja Hevoshulluja vuodelta 2005, mutta kun yritin varata niitä netin kautta, vanhimmat löytämäni olivat vuodelta 2008. Onko vanhempia…

Kysytty

Hei!

Haluaisin lainata vanhoja Hevoshulluja vuodelta 2005, mutta kun yritin varata niitä netin kautta, vanhimmat löytämäni olivat vuodelta 2008. Onko vanhempia saatavilla, ja jos niin mistä/miten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kirjastoissa ei valitettavasti näyttäisi olevan Hevoshulluja vuodelta 2005. Sen sijaan niitä on mahdollista saada kaukolainana Varastokirjastosta Kuopiosta. Siellä pitäisi olla koko vuosikerta.

Kaukopalvelupyynnön voi tehdä osoitteessa http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu/Kaukopalv…. Kaukolaina on maksullinen, mutta Helsingin kaupunginkirjastossa koko lehden vuosikerran saa Varastokirjastosta 4 euron varausmaksulla.

Toinen mahdollisuus on lukea Hevoshulluja Kansalliskirjastossa, jonka Kansalliskokoelmassa kyseinen vuosikerta on. Lehdet täytyy kuitenkin tilata etukäteen osoitteesta https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/50431/lomake.html löytyvällä lomakkeella, ja luonnollisesti niitä saa lukea siellä vain lukusalissa.