Haluaisin lainata 1.5 -vuotiaalle lapsenlapselleni musiikkia; äänitehostekirjoja, cd-levyjä, ym. Musiikkivalikoima saa olla laidasta laitaan. Olen lainannut…

Kysytty

Haluaisin lainata 1.5 -vuotiaalle lapsenlapselleni musiikkia; äänitehostekirjoja, cd-levyjä, ym. Musiikkivalikoima saa olla laidasta laitaan.

Olen lainannut kirjoja, joissa on ääniesimerkkejä monenlaisista soittimista. Yhdessä oli otteita Eläinten karnevaaleista ja yksi kirja oli Tsaikovskia. Poika piti paljon näistä. Tietenkin kaikki äänekkäät kirjatkin ovat tosi mieluisia, mm erilaiset kulkuneuvot, mutta aikuiset eivät tahdo jaksaa niitä monesti päivässä. Muunlaisetkin äänitehostekirjat ovat tervetulleita.

Pienille tehtyä rokkiakin on mukava kuunnella ja jammailla lapsen kanssa. Itse en tunne nykypäivän pienten "idoleja".

Pelkkä musiikki ei jaksa kauan kiinnostaa, mutta mukana oleva kirja houkuttelee katsomaan kuvia ja kuuntelemaan ja jos saa vielä itse painaa nappeja niin se on parasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä ehdotuksia Outi-kirjastojen kokoelmista.

Uutta lastenmusiikkia cd-levyllä:
Naattiorkesteri: Voihan naatti! 2021
Loiskis: Eläköön! 2020
Oey, Maco: Siistii! 2020
Pomppulinnan kreivi: Mandariinipäivä, 2020
Fröbelin palikat: Lits läts, 2020
Rannankari, Tuomo: Leikki on lasten työtä, 2019

Äänitehostekirjoja:
Courtney-Tickle, Jessica: Prinsessa Ruusunen
Hill, Eric: Puppe tykkää musiikista
Slater, Nicola: Tuiki tuiki tähtönen
Slater, Nicola: Paljon onnea vaan!
Rascek, Sanja: Tuiki, tuiki tähtönen
Piippolan vaarilla oli talo (9789512413584)
Oberndorfer, Juliette: Neljä vuoden aikaa
Friend, Alison: Pienten lasten musiikkikirja
Taplin, Sam: Talven ihmemaa
Ameling, Charlotte: Soittimia
Mander, Sanna: Tuhkimo, soiva satukirja
Genechten: Pottamusiikkia
Iossa, Federica: Eläintarha äänessä
Iossa, Federica: Laulava puutarha
Iossa, Federica: Linnut äänessä
Iossa, Federica: Metsän ääniä
Iossa, Federica: Viidakko äänessä
Venhola: Bää! Maatilalla
Ryhmä Haun rytmejä

Lapsille sopivaa taidemusiikkia cd-levyillä:
Baby Mozart : a soothing classical music experience for babies
Classics for Children
Music for kids
The Mozart effect -sarja:
3 months to 3 years : music for babies. From playtime to sleepy time.
Volume 1, Tune up your mind
Volume 2, Relax, daydream & draw.
Volume 3, Mozart in motion

Baby Bach a soothing classical music experience for babies
Tom Tom Duo: Noi noi
Prokofjev, Sergei: Pekka ja susi, sinfoninen satu, op26
Schumann, Robert: Carnaval Op. 9
Debussy, Claude: La Boite à joujoux