Haluaisin kovasti löytää lasten VHS-kasetin, jota lainasin usein kirjastosta 2000-luvun alkupuolella. Kyseessä on kokopitkä, kauniisti piirretty lasten elokuva…

Kysytty

Hei! Haluaisin kovasti löytää lasten VHS-kasetin, jota lainasin usein kirjastosta 2000-luvun alkupuolella. Kyseessä on kokopitkä, kauniisti piirretty lasten elokuva. Juonessa oli tyttö, poika, mahdollisesti jonkinlainen velho, sekä basiliskeja. Video ilmeisesti perustui Gerald Durrellin The Talkin Parcel tai The Battle for Castle Cockatrice lastenkirjaan, mutta netistä en ole löytänyt etsimäni videosta mitään kuvia tai pätkiä. Olisin kiitollinen jos jotenkin, ehkä kirjastokorttini kautta, tai kirjastojen vanhojen VHS-kasettien listan kautta, voisin löytää etsimäni videon. Kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Gerald Durrellin kirjasta The Talking Parcel , joka on julkaistu myös nimellä The Battle for Castle Cockatrice, on tehty animaatioelokuva nimeltä The Talking Parcel vuonna 1978. Suomenkielinen nimi on Papukaija Kaija ja Liskolinnan vanki.  Olisiko tämä etsimäsi? Alla linkki elokuvatietokanta IMDB:n sivuille, jossa on tietoa elokuvasta, sekä hakupalvelu Finnan sivuille:

https://www.imdb.com/title/tt0330963

https://www.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_121546

Elokuva on mahdollisesti ollut aiemmin Helmet-kirjastojen kokoelmissa.  Poistetusta aineistosta ei ole luetteloa, eikä kirjastokortinkaan kautta ole mahdollista löytää näitä vanhoja lainoja.