Haluaisin kirjavinkkejä kvanttifysiikasta ja sen vaikutuksesta maailmankuvaan, sen verran helppolukuisia, että pelkällä muinoin kahlatulla lukion pitkällä…

Kysytty

Haluaisin kirjavinkkejä kvanttifysiikasta ja sen vaikutuksesta maailmankuvaan, sen verran helppolukuisia, että pelkällä muinoin kahlatulla lukion pitkällä matikalla saisi jotain tolkkua tästä erittäin kiinnostavasta asiasta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin Piki kirjastojen haulla aihesanoilla kvanttifysiikka ja maailmankuva seuraavat teokset. Toivottavasti ne ovat sopivia:

Kvanttilainen todellisuus : fysiikka ja filosofia maailmankuvan muovaajina / Tarja Kallio-Tamminen (myös Piki kirjastot)

Galileo tyrmässä ja muita myyttejä tieteestä ja uskonnosta / toimittanut Ronald L. Numbers ; suomennos Kirsi Nisula

Kvanttifysiikasta energiahoitoihin : fyysikon matka mieleen ja paranemiseen / Johanna Blomqvist.

Hypertodellisuus : olet olemassa ja merkittävä / Johanna Blomqvist.

Ennustaminen ja vapaa tahto / Pentti Alanen.

Kantista kvanttiin : filosofiaa fyysikon silmin / Laurikainen K. V.

Monimutkaisuus : elävän olemassaolomme perusta / Enqvist Kari

Todellisuus ja kuvajainen / Laurikainen, K. V. ; Rainio, Kullervo

Todellisuuden rakenne / Deutsch, David ; Pietiläinen, Kimmo

Atomien viesti / Laurikainen K. V.

Leijonan häntä : luoko tietoa luonto vai ihminen? / Lehti Raimo

Hakutulos PikiFinna