Haluaisin kirjasuosituksia. Olen lukenut Eowyn Iveyn Lumilapsi kirjan, ja pidin sen teemasta. Haluasin löytää romaanin, jossa eletään luonnon armoilla,…

Kysytty

Haluaisin kirjasuosituksia. Olen lukenut Eowyn Iveyn Lumilapsi kirjan, ja pidin sen teemasta. Haluasin löytää romaanin, jossa eletään luonnon armoilla, metsästetään ja eletään erämaaelämää. Kirja voi olla sijoittunut mille tahansa aikakaudelle. Kieli olisi suomi, voi olla käännös tai sitten ei :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisista kirjoista teemaan voisivat sopia seuraavat teokset:

  • Anni Kytömäki: Kultarinta (muutkin Kytömäen kirjat liittyvät läheisesti luontoon)
  • Arto Paasilinna: Jäniksen vuosi
  • Veikko Huovinen: Havukka-ahon ajattelija
  • Katri Rauanjoki: Lenin-setä ei asu enää täällä
  • Johanna Sinisalo: Linnunaivot
  • Timo Polari: Murhenäytelmä Grönlannissa

Käännöskirjallisuuden joukosta teemaa käsitellään esimerkiksi seuraavissa teoksissa:

  • John Williams: Butcher's Crossing
  • Delia Owens: Suon villi laulu
  • Eowyn Ivey: Maailman kirkkaalle laidalle
  • Velma Wallis: Kaksi vanhaa naista, Lintutyttö ja mies joka seurasi aurinkoa
  • M. J. McGrath: Jään muisti
  • Bea Uusma: Naparetki - minun rakkaustarinani
  • Emma Hooper: Etta ja Otto ja Russell ja James
  • Jon Krakauer: Erämaan armoille
  • Cheryl Strayed: Villi vaellus
  • Robert Holdstock: Alkumetsä
  • Jack London ym. lännenkirjailijat
  • Téa Obreht: Vedetön maa

Mikäli metsien lisäksi myös meren armoilla eläminen kiinnostaa, esimerkiksi Anni Blomqvistin, Sally Salmisen tai Ulla-Lena Lundbergin kirjat tarjoavat kurkistuksen karuun saaristolaiselämään.