Haluaisin katsoa vanhoja suomalaisia leffoja. Tein netissä haun Pentti Kirstilän romaaniin perustuvasta samannimisestä leffasta ja sitä ei voi katsoa suoraan…

Kysytty

Moi!
Haluaisin katsoa vanhoja suomalaisia leffoja. Tein netissä haun Pentti Kirstilän romaaniin perustuvasta samannimisestä leffasta ja sitä ei voi katsoa suoraan YleAreenasta, eikä sitä nähdäkseni ole edes Varastokirjastossa lainattavana. Onko näin? Vai jäikö minulta jokin huomaamatta? =)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pentti Kirstilän tekstien pohjalta on tehty useampikin elokuva tai tv-sarja.

Minisarjat Jäähyväiset lasihevoselle (1985), Isku suoneen(1988), Jäähyväiset rakkaimmalle (1993 ja Jäähyväiset ilman kyyneleitä (1999) sekä elokuvat Jäähyväiset presidentille (1987) ja Isku vasten kasvoja (1988) perustuvat Pentti Kirstilän romaaneihin.

Sarjoista Jäähyväiset lasihevoselle ja Isku suoneen on tehty VHS-tallenteet, jotka ovat lainattavissa muutamasta Suomen yleisestä kirjastosta. DVD-tallenteina niitä ei ole. Voit tilata VHS-kasetit kaukolainaan oman lähikirjastosi kautta. Muista Kirstilän romaaneihin pohjautuvista sarjoista tai elokuvista ei ole tehty tallennetta.

http://monihaku.kirjastot.fi/fi/
http://www.imdb.com/name/nm0457035/