Haluaisin faktatietoja Kaukasuksen alueiden maista(pinta-alat,väkiluvut, pääkaupungit ja asukastiheydet)

Kysytty

Haluaisin faktatietoja Kaukasuksen alueiden maista(pinta-alat,väkiluvut, pääkaupungit ja asukastiheydet)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaukasia käsittää Georgian, Armenian ja Azerbaidzanin tasavallat. Kaukasuksen pohjoisosat kuuluvat Venäjän federaatioon. Tässä tietoja kyseisistä valtioista:
Armenia: pinta-ala 29 800 neliökilometriä,asukkaita 3 765 000 (1996), asukastiheys 116,2 as/neliökm, pääkaupunki Jerevan. Azerbaidzan: pinta-ala 86 600 neliökm.,asukkaita 7 570 000(1996),as.tiheys 87 as/neliökm., pääkaupunki Baku. Georgia: pinta-ala 69 700 neliökm., asukkaita 5 361 000(1996), as.tiheys 77 as/neliökm., pääkaupunki Tbilisi.

Lisätietoja esimerkiksi osoitteessa http://www.lib.hel.fi/mcl/maailma.htm