Otsikko
Haluaisin etsiä helmet.fi -palvelusta Suuri Käsityö -lehden numeroa 8/2009. Saan hakutuloksia vain haulla "suuri käsityö", ja vain Espoon ja Kauniaisten osalta…

Kysytty

Haluaisin etsiä helmet.fi -palvelusta Suuri Käsityö -lehden numeroa 8/2009. Saan hakutuloksia vain haulla "suuri käsityö", ja vain Espoon ja Kauniaisten osalta näen valikon paikallaolevista lehdistä enkä muita, Helsingin ja Vantaan osalta tulee näkyviin vain mitä vuosikertoja missäkin pidetään tarjolla. Jos yritän laittaa tarkkaa lehden numeroa missään muodossa (mm. suoraan kirjaston omista tiedoista kopioidulla mallilla "suuri käsityö vsk.35 no.8 syys 2009"), en saa mitään hakutuloksia. Millaista hakua tulisi käyttää tarkkojen lehtinumeroiden etsimiseen? Haluaisin näkyviin myös lainassa olevat lehdet, että voisin tarvittaessa varata tarvitsemani lehden.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymänne Suuri Käsityö-lehden numeroa on tällä hetkellä (29.1.2015 klo 13:20) paikalla Tikkurilan, Kallion, Käpylän ja Puistolan kirjastoissa. Espoon ainoa numero kyseistä lehteä on Kirjasto Omenassa, mutta se on lainassa. Mikäli ette näe Helsingin ja Vantaan osalta lehtien tarkkoja tietoja, voitteko kokeilla toisella internet-selaimella, toimisiko palvelu siinä oikein?

Lehden tarkalla numerolla hakua ei voi tehdä, ainoastaan lehden nimellä.

Lehtien varaaminen tapahtuu seuraavasti:

Voit valita varattavan lehden numeron vasta, kun olet antanut muut varaustiedot, esimerkiksi näin:

Etsi haluamasi lehden tiedot ja napsauta painiketta Varaa. Syötä omat tietosi, valitse noutokirjasto ja napsauta painiketta Jatka. Nyt näytölle ilmestyy luettelo valitsemasi lehden numeroista. Valitse haluamasi numero ja napsauta painiketta Varaa valittu lehden numero.

Toistaiseksi voit itse varata kerrallaan vain yhden numeron kutakin lehteä. Voit pyytää kirjaston henkilökuntaa tekemään varauksia useammista saman lehden numeroista.