Haluaisin antaa nuorelle hääparille lahjaksi kirjan. Mitkä kirjat sopisivat heidän juhlaansa?

Kysytty

Haluaisin antaa nuorelle hääparille lahjaksi kirjan. Mitkä kirjat sopisivat heidän juhlaansa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseen on vaikea vastata tuntematta lainkaan hääparia. Häät tuovat tietenkin mieleen rakkauden, josta on 2004 ilmestynyt kokoelma "Sinua, sinua rakastan: sanoja rakkaudesta". Sen toimittaja on Teemu Ikonen ja kustantaja Gummerus. Se on yli 400-sivuinen ja sisältää runoja, aforismeja, sanalaskuja rakkaudesta.
Pieniä novellikokoelmia arjen iloista ovat Philippe Delermin teokset "Ensimmäinen siemaus olutta" ja "Päivätorkut piloilla".
Länsisuomalaisin ilahduttavia voisivat olla Heli Laaksosen runot (Raparperisyrän) tai kirjoituskokoelma Sekaherelmäpuu (2004).