Haluaisin aloittaa näyttelemisen paikkakunnallani tai jossain lähikaupungissa. Missä tämä toiminta olisi mahdollista. Eniten kiinnostaisi teatterissa…

Kysytty

Haluaisin aloittaa näyttelemisen paikkakunnallani tai jossain lähikaupungissa. Missä tämä toiminta olisi mahdollista. Eniten kiinnostaisi teatterissa näytteleminen. Olen aloittelija, joskus olen harrastanut näyttelemistä, mutta siitä on jo vuosia..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttelyharrastus on helppo aloittaa työväenopiston tai kansalaisopiston näyttämötaiteen kursseista. Esimerkiksi Järvenpään työväenopistossa on järjestetty näyttämötaiteen kursseja sekä nuorille että aikuisille. Opistojen ohjelmat löytyvät kunkin opiston nettisivuilta lukukauden alussa.

Voit tietysti myös tiedustella suoraan eri harrastajateattereista, tarvitaanko niissä lisää esiintyjiä. Tuusulassa toimivat esim. Mikä Mikä Teatteri, Teatteri T ja Tuusteatteri. Keravalla toimivat Keravan Teatteri ja Vekara Teatteri, sekä Järvenpäässä Järvenpään Teatteri.

Suomen Harrastajateatteriliiton sivuilta osoitteesta http://www.shtl.fi löytyy tietoa esim. teatterikursseista.