Haluaisimme tietää, mihin kirjastolaitoksen äiti Helle Kannila on haudattu? Mahtaisiko tieto löytyä teidän osaavien ammattilaisten kautta? Ylipäätään olisi…

Kysytty

Hei!
Haluaisimme tietää, mihin kirjastolaitoksen äiti Helle Kannila on haudattu?
Mahtaisiko tieto löytyä teidän osaavien ammattilaisten kautta?
Ylipäätään olisi mielenkiintoista tietää, onko Suomessa tahoa, joka pystyisi vastaamaan tiedusteluihin suomalaisten kuolinpaikoista ja hautapaikoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollegani oli selvitellyt asiaa. Helle Kannilan hauta sijaitsee Hietaniemen hautausmaan uudella puolella. Sen sijainti on 02-02-21B-18-0296 eli aivan Mechelinin kadun vieressä. Opastusta löytyy osoitteesta https://www.helsinginseurakunnat.fi/hautausmaat/hietaniemi.html.

Voitto Viron teos “Vanha hautausmaa : Helsingin Hietaniemen hautausmaan opas” (Otava, 1993). Käsittelee Hietaniemen hautausmaata. Vanhempi painos on suppeampi, joten nämä 1990-luvulta alkaen otetut painokset ovat kattavampia. Jonkin verran kuuluisuuksien hautoja on mainittu osoitteessa http://juhankotisivu.arkku.net/kuuluisuuksien_hautoja.htm. Mitään kattavaa listausta suomalaisten hautapaikoista ei kuitenkaan taida olla olemassa.