Haluaisimme lainata videolla (VHS) elokuvan Loma Roomassa (Vacanze Romane, 1953) jossa Audrey Hepburn ja Gregory Peck esiintyvät. Meitä ei kiinnosta 90-luvulla…

Kysytty

Haluaisimme lainata videolla (VHS) elokuvan Loma Roomassa (Vacanze Romane, 1953) jossa Audrey Hepburn ja Gregory Peck esiintyvät. Meitä ei kiinnosta 90-luvulla (tai 80 luvulla) tehty uusi (surkea) versio, joka ikävä kyllä on saman niminen ja jota videovuokraamot tyrkyttävät. Siis alkuperäinen versio on haussa. Voitteko auttaa? Jos elokuva löytyy, voiko sen tilata ja mitä tämä palvelu maksaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen maakuntakirjastojen yhteistietokanta Mandan mukaan William Wylerin Loma Roomassa -elokuvaa (1953) ei löydy mistään maakuntakirjastosta.
Kaikkia videoelokuvia ei voi edes lainata kirjastosta, vaan tekijänoikeudet rajoittavat videoiden lainausta ja kaikissa kirjaston lainavideoissa täytyy olla lainausoikeus. Tätä kyseistä elokuvaa ei ehkä ole (vielä?) tarjottukaan kirjastoille, mutta se on kyllä saatavana esim. verkkokirjakauppa Amazonissa http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/404272/ref=sd_str_vi/104-…
englanniksi nimellä Roman Holiday.