Haluaisimme kaiverruttaa kihlasormuksiimme tekstin "Amor vincit omnia" siten, että puolet lauseesta on toisessa sormuksessa ja loput toisessa. Tätä varten…

Kysytty

Hei!

Haluaisimme kaiverruttaa kihlasormuksiimme tekstin "Amor vincit omnia" siten, että puolet lauseesta on toisessa sormuksessa ja loput toisessa. Tätä varten tahtoisin tietää, millaiset tavutussäännöt latinassa on, eli mistä kohtaa sana "vincit" tulisi katkaista, jotta tavutus menisi kieliopillisesti oikein. Kiitos jo etukäteen avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainoa vaihtoehto on

vin-cit