Hakusessa on Life-lehden artikkeli 1960-luvulta, jossa Jacqueline Kennedy poseeraa ilmeisesti Marimekon Tasaraidassa. Juttu liittyy Marimekon nousuun ja…

Kysytty

Hakusessa on Life-lehden artikkeli 1960-luvulta, jossa Jacqueline Kennedy poseeraa ilmeisesti Marimekon Tasaraidassa. Juttu liittyy Marimekon nousuun ja Kennedyn ostamiin useisiin Marimekko-tuotteisiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin Sanomat kertoo (23.11.2003) artikkelissaan Yhdysvaltain ensimmäisestä Marimekko-näyttelystä, että Life-lehdessä oli vuonna 1966 laaja Marimekko-artikkeli ja vuoden 1960 Sports Illustrated –lehden joulunumerossa kansikuvassa poseeraa Jacqueline Kennedy veneessä päällään punainen Marimekko.

Vuoden 1966 Life-lehti on Kuopion Varastokirjaston ja Turun yliopiston kirjaston kokoelmissa. Sports Illustrated –lehteä vuodelta 1960 ei Suomen kirjastoista löydy. Voit pyytää Life-lehden kaukolainaksi oman kotikirjastosi kautta.