Hain kirjastosta Antti Virmavirran lukeman Kalevala äänikirjan. Pettymyksekseni totesin, että Virmavirta todellakin lukee Kalevalan, eikä suinkaan laula. …

Kysytty

Hei!
Hain kirjastosta Antti Virmavirran lukeman Kalevala äänikirjan. Pettymyksekseni totesin, että Virmavirta todellakin lukee Kalevalan, eikä suinkaan laula.
Löytyykö kirjastosta minkäänlaista Kalevalaa, mikä olisi alkuperäisella tavalla esitetty, eli laulamalla?
On suorastaan masentavaa, jos Suomen kansalliseeposta ei voi sen tarkoitetussa muodossa kuunnella muuten kuin kahden muusikon huonolaatuisesta youtubevideosta. (Kalevala laulettuna)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalevala on inspiroinut monia säveltäjiä ja muusikkoja. Esimerkiksi Lyra All Stars on tehnyt Kalevalan tarinoihin pohjautuvan levyn.
Aiheeseen liittyviä tallenteita löytyy hakemalla verkkokirjastosta Kalevalalla ja rajaamalla haun cd-levyihin.