Hain kirjaston kokoelmista seuraavia Antti Hyryn kirjoja: Alakoulu, Kotona ja Maailman laita. Kirjoista ei löytynyt haun yhteydessä minkäänlaista kuvausta…

Kysytty

Hain kirjaston kokoelmista seuraavia Antti Hyryn kirjoja: Alakoulu, Kotona ja Maailman laita. Kirjoista ei löytynyt haun yhteydessä minkäänlaista kuvausta kirjan sisällöstä.
Jokaista kirjaa ei löytynyt kirjastosta, osa on varastossa.
Varaisin jonkin Hyryn kirjoista, kun tietäisi hieman sisällöstä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Antti Hyryn teokset Kotona ja Alakoulu kuuluvat samaan teossarjaan, joka kuvaa Pauli-nimisen pojan kehitystarinaa. Kotona-romaanissa pojan elämää seurataan ensi askelista kouluiän kynnykselle. Romaani Alakoulu jatkaa tästä pojan elämänvaiheiden kuvailua. Sarjaan kuuluvat myös Hyryn teokset Isä ja poika sekä Silta liikkuu.

Maailman laita -romaanissa puolestaan mies osallistuu veneretkikuntaan, joka tekee matkan Perämerelle. Perävene kuitenkin irtoaa ja sen on annettava mennä menojaan.