Haen tietoa selkäydinvammautumisen vaikutuksista parisuhteeseen ja seksuaalisuuteen.

Kysytty

Haen tietoa selkäydinvammautumisen vaikutuksista parisuhteeseen ja seksuaalisuuteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmassa on kirja Elämän maku- tietoja ja kertomuksia hydrokefaliasta ja MMC:stä (MMC, meningomyelocele = selkäydinkohju), toim. Pirjo Toivonen, Suomen CP-liitto ry ja Edita, 1998. Kirjaan sisältyy luku seksuaalisuudesta.

Artikkeliviitetietokanta Aleksista löytyi useita viitteitä hakusanalla selkäydinvammaiset. Ainakin seuraava käsittelee myös seksuaalisuutta
Hovatta, Outi: Selkäydinvammaisen naisen seksuaalisuus ja raskaus. Duodecim 1996 ; (112) ; 8 ; 669-673 Suomenkielinen tiivistelmä

Duodecim-lehti tulee pääkirjastoon Pasilassa (joka säilyttää sitä pysyvästi), Rikhardinkadulle ja Töölöön (joissa lehteä säilytetään kuluva + 5 edellistä vuotta).

Seuraava teos löytyi korkeakoulukirjastojen yhteistietokanta Lindasta
Hakutermi: selkäydinvammaiset & seksuaalisuus
Nousiainen, Sari "Jalaton äiti" : äitiys, parisuhde ja seksuaalisuus selkäydinvammaisten naisten kokemina Helsinki : Helsingin yliopisto, 1998 129 s. + [6] liites. pro gradu, Sosiologia