Haen runokirjaa, jossa ainakin osissa runoista eläimet olivat pääosissa. . Haukka vei kukon rouvan, ja kukon tunteita kuvattiin "suru tuska murhe epätoivo". …

Kysytty

Haen runokirjaa, jossa ainakin osissa runoista eläimet olivat pääosissa.
. Haukka vei kukon rouvan, ja kukon tunteita kuvattiin "suru tuska murhe epätoivo".
. Korvamato: "arvaamista arpajaiset sanoi kettu punahilkoille"...

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan palvelun vastaajista ei tunnistanut näitä runoja.

Jos on tiedossa jonkinlainen arvio runojen julkaisuajankohdasta tai muita lisätietoja, runoja voi yrittää hakea esimerkiksi Helmet-verkkokirjastosta tai Finna-hakupalvelusta sanalla eläinrunot ja rajaamalla sitten hakutulokset mahdolliseen julkaisuajankohtaan.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Matti Paavilainen, Sukukartta.