Haen romaania, joka kertoo sisarussarjasta ja heidän keskinäisistä suhteistaan, kaikista inhimillistä tunteista.

Kysytty

Haen romaania, joka kertoo sisarussarjasta ja heidän keskinäisistä suhteistaan, kaikista inhimillistä tunteista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässa muutamia ehdokkaita:

Aikuisten romaaneja:

Rebecca Wellsin Jumalaiset Jaja-siskot ja sen jatko-osa
Virpi Hämeen-Anttila, Marionetit (juuri tähän aiheeseen)
Annamari Marttinen, Veljeni vartija
Susanna Alakoski, Sikalat (ehkä enemmän lapsi-vanhempisuhteet, mutta myös sisaruudesta)
Ian McEwan, Sovitus
Essi Tammimaa, Paljain käsin
Sisko Istanmäki, Sisarteni elämät ja Viimeiset mitalit
Susan Sellers, Vanessa & Virginia
Ulla-Maija Paavilainen, Sokerisiskot
Anja Snellman, Pääoma
Roope Lipasti, Perunkirjoitus
Kreetta Onkeli, Ilonen talo (kaksi siskosta)
Myös Pirjo Rissasen monissa kirjoissa käsitellään sisaruussuhteita

Lasten ja nuorten kirjoja:

Astrid Lindgrenin kirjat esim. Veljeni leijonamieli, Melukylän lapset…
Teija Rekola, Eetu ja Ruma Rusina
Hilary McKayn sarja
Cathy Cassidy, Kirsikkasydän