Haen kahta runoa, toisessa ollaan saunassa jase alkaa muistaakseni: Saunasta kuuluu se vastan läiske... Toinen runo kertoo akoista pyykkituvassa, missä he…

Kysytty

Haen kahta runoa, toisessa ollaan saunassa jase alkaa muistaakseni: Saunasta kuuluu se vastan läiske...

Toinen runo kertoo akoista pyykkituvassa, missä he kiistelevät kenelle kauha kuuluu.

Runojen nimet ja tekijät ovat hukassa!
Kiitoksia etukäteen: Martti KH.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäinen runo on Pallen eli Reino Hirvisepän kupletti Löylyä lissää, joka on ainakin teoksessa Pallen parhaat (Alea-kirja 1986).
Toinen runo on Kalle Vihtori Väänäsen Rienooja tulloo, joka on teoksessa Sanarrieskoo (Karisto 1976).
Molemman teokset ovat Porin kaupunginkirjaston kokoelmissa.