Haen henkilötietoja Haverin kaivoksen työmiehistä ja osa heistä oli töissä jo Mätäsvaaran kaivoksella, kuten isänikin oli. Mistä kyseistä krjaa voi lainata?

Kysytty

Haen henkilötietoja Haverin kaivoksen työmiehistä ja osa heistä oli töissä jo Mätäsvaaran kaivoksella, kuten isänikin oli. Mistä kyseistä krjaa voi lainata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haverin kaivoksia käsitteleviä kirjoja tai aikauslehtiä ovat mm. seuraavat:
Leppälä, Tuula : Haverin kultakaivosalueen matkailulliset mahdollisuudet kultuurihistoriallisena kohteena (2002)
(Lainattavissa Hämeenkyrön kirjastossa).
Lisäksi Tampereen kirjaston Pirkanmaa-kokoelmaan kuuluvat seuraavat teokset, joita voi lukea kirjastossa, mutta ei lainata kotiin:
-Haverin kaivosmiljöö ja Viljakkala / [julkaisija:] Viljakkalan Haveri ry (2000)
- Kultahippuja : Viljakkalan Haveri ry:n julkaisu
Viljakkalan Haveri (yhdistys) (aikakauslehti)
-Haverin kultauutiset (1986) (aikakauslehti
- Lupander, K: The Haveri mine / K. Lupander, W. K. Räisänen (1954)

Näiden kirjojen lisäksi mielenkiintoinen Haverin kaivoksia käsittelevä sivusto löytyy osoitteesta:
http://inter2.tampere.fi/tehdas/akseli/haveri/kulta/1935.htm